MŁODZI NA RYNKU PRACY

Informacje

#MłodziPrzyGłosie i platforma YEP z kampanią społeczną o zawodach oraz autorski program mentoringowy to pakiet działań Coca-Coli Polska, która utworzyła raport pokazujący co wpływa na podejmowane decyzje zawodowe młodych ludzi.

W 2050 roku na 100 osób w wieku produkcyjnym będzie przypadać 91 emerytów. Nie ma co ukrywać, że jest to ogromny problem dla polskiej gospodarki, społeczeństwa jak i przedsiębiorców. 18% ludzi to osoby w wieku 15-29 lat, co stanowi ok 6,9mln osób planujących swoją drogę kariery, bądź już spełniających się zawodowo.

Sytuacja jest dosyć niepokojąca, dodatkowo już teraz widać problem przedsiębiorców, którzy mają problem ze znalezieniem pracownika. Coca-Cola postanowiła wyjść naprzeciw i ww unikatowy sposób wesprzeć młodych ludzi w wejściu na rynek pracy. Przez to, że dzisiaj młodzi są zagubieni, często nie wiedzą jaką drogę przybrać, kampania ma na celu aktywizację zawodową grup stanowiących największe rezerwy na rynku pracy – kobiety i młodzież. Coca-Cola Polska w przeciągu ostatnich 3 lat przeznaczyła na ten zabieg ponad 7 mln PLN.

Aby potrzeby zarówno kobiet, jak i młodzieży były lepiej zrozumiane, Coca-Cola wraz z Deloitte przygotowały raport „#MłodziPrzyGłosie. Co wpływa na decyzje zawodowe młodych ludzi?”. O swoich potrzebach, warunkach, autorytetach wypowiadali się sami młodzi, zamieszkujące każdy zakątek naszego kraju. Raport odpowiedział na wiele pytań, np. o wybór stanowiska pracy. Okazało się że mocnym wskaźnikiem jest miejsce zamieszkania, bo aż 37% młodych wskazało to nawet jako ważniejsze od wynagrodzenia.

Naprzeciw oczekiwaniom młodych, ale też pracodawców czy uczelni, wyszła platforma edukacyjna YEP (Youth Empowered Program). Jest to pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie dla młodych ludzi, oferujące wsparcie w rozwoju ścieżki zawodowej. YEP jest również kalkulatorem zarobków, liczy ile powinna wynieść pensja w zależności od zapotrzebowań zawodowych.