REWOLUCJA TRAMWAJOWA W WARSZAWIE !

Gospodarka Informacje

W ostatnich latach do użytku mieszkańców oddano kilometry wyremontowanych torowisk, setki nowych niskopodłogowych klimatyzowanych wagonów. To jednak dopiero początek największych inwestycji w komunikację tramwajową w Polsce od 60 lat.

W najbliższych latach powstanie wiele tras tramwajowych, które ułatwią warszawiakom codzienne podróżowanie. Spółka przygotowuje aktualnie trzy inwestycje, współfinansowane przez Unię Europejską, które będą prowadzone w aż sześciu dzielnicach stolicy. W niecałe 5 lat powstanie kilkanaście kilometrów tras – do Wilanowa, na Gocław i w ciągu ul. Kasprzaka. W planach jest również zakup 213 nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych. Ponadto w przygotowaniu są kolejne trasy tramwajowe: od Metra Wilanowska do Ronda Unii Europejskiej oraz z Bródna na Zieloną Białołękę.

Na Warszawę Zachodnią najwygodniej tramwajem

Niedawno Spółka podpisała porozumienie z PKP PLK w sprawie budowy trasy tramwajowej do dworca Warszawa Zachodnia. Dzięki temu będzie mógł powstać pierwszy podziemny przystanek tramwajowy w Warszawie wraz z konstrukcją dla przyszłego tunelu tramwajowego pod zmodernizowaną stacją Warszawa Zachodnia. Przystanek będzie jednym z głównych punktów przesiadkowych na nowej trasie tramwajowej z Woli do Wilanowa. Łączna długość zaplanowanych tuneli wraz z rampami zjazdowymi wyniesie 2120 metrów. Nigdy wcześniej w Polsce nie zbudowano tak długich tuneli przeznaczonych dla tramwaju!

Komisja Europejska potwierdziła, że budowa trasy tramwajowej do Wilanowa otrzyma dofinansowanie z funduszy UE. Inwestycja została zweryfikowana i przeszła pełną kontrolę merytoryczną. Jej całkowita wartość przekroczy 293 mln zł, a dofinansowanie UE wyniesie 170 mln zł.

Nowa Zajezdnia – nowe możliwości rozwoju

Cały projekt obejmuje również budowę zajezdni tramwajowej na Annopolu i zakup 50 dwukierunkowych wagonów.  Zajezdnia będzie przygotowana do garażowania oraz obsługi ponad 150 tramwajów wieloczłonowych o długości do 33 m. Dzięki tej inwestycji będzie mógł nastąpić dalszy rozwój układu tras tramwajowych na terenie miasta poprzez możliwość obsługi zwiększającej się liczby taboru tramwajowego. Na zajezdni będą wykorzystywane Odnawialne Źródła Energii. To będzie jedna z najnowocześniejszych zajezdni  w Europie.