POLSKA PASJA, SZWAJCARSKA JAKOŚĆ

Synergia pomiędzy nauką a biznesem oraz ciągły rozwój prac badawczo-naukowych, których efektem jest stworzenie produktów najwyższej jakości, to przedsięwzięcia wyróżniające na arenie międzynarodowej. Działania te z sukcesami realizują dr hab. Kamil Wojciechowski oraz dr Marcin Brynda, właściciele i pomysłodawcy SaponLabs Sp. z o.o..

 

Skąd pomysł na stworzenie firmy łączącej naukę z biznesem?

Marcin Brynda: Idea stworzenia firmy łączącej naukę z biznesem pojawiła się wiele lat temu, kiedy nasze naukowe drogi spotkały się na Wydziale Nauk Ścisłych Uniwersytetu Genewskiego. Później Kamil Wojciechowski zajął się badaniem naturalnych surfaktantów na Politechnice Warszawskiej, a ja rozpocząłem badania nad fotosyntezą na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis w USA. Kilka lat temu doszliśmy do wniosku, że droga, którą zmierza współczesny przemysł chemiczny, w tym również kosmetyczny, prawdopodobnie nigdy nie będzie w stanie doprowadzić do uzyskania produktów lepszych od tych, które od milionów lat są produkowane przez organizmy żywe. Dlatego wybór mógł być tylko jeden – zamiast ścigać się z naturą w wytwarzaniu nowych cząsteczek chemicznych, lepiej przyjrzeć się temu, co od dawna potrafią produkować organizmy żywe. A następnie spróbować zaprzęgnąć je do naszych celów. Tak powstał SaponLabs, gdzie rozwijając nasze pasje badawcze, możemy jednocześnie zajmować się tworzeniem naturalnych kosmetyków, opartych m.in. na odpowiednio przygotowanych ekstraktach z roślin.

 

Realizujecie Państwo koncepcję stałego rozwoju firmy poprzez wprowadzenie nowych produktów oraz kolejne prace badawczo-naukowe.

Kamil Wojciechowski: Ze względu na szczególnie wymagający rynek kosmetyków oraz fakt, że konkurencja jest ogromna, staramy się rozwijać naszą firmę tak, aby stale adaptować się do zmieniających się wymagań tej bardzo dynamicznie ewoluującej branży. Nad realizacją naszych projektów pracuje czworo badaczy z doświadczeniem akademickim, współpracujemy ściśle z Politechniką Warszawską, gdzie prowadzimy m.in. wspólne prace inżynierskie i magisterskie. Owocem naszych badań są m.in. produkowane obecnie na rynek szwajcarski specjalistyczne kremy podologiczne (samą produkcję kosmetyków powierzamy firmie zewnętrznej). Mamy nadzieję, że niedługo zakończy się proces rejestracji kremów na terenie Unii Europejskiej i będziemy mogli je dystrybuować również w Polsce, Francji i w Niemczech. Na rynku krajowym, za pośrednictwem naszego e-sklepu, dostępne są obecnie zestawy do samodzielnego przygotowania naturalnych kosmetyków w domowym zaciszu – seria „Domowe Spa”. W najbliższym czasie rozpoczynamy wprowadzanie na rynek szwajcarski naturalnego szamponu do włosów, który nie zawiera syntetycznych surfaktantów z grupy SLS i SLES. Będzie on pierwszym z szamponów uzyskanym w ramach realizacji przez SaponLabs programu badawczo-rozwojowego, finansowanego z grantu INNOCHEM POIR.01.02.00-00-0005/16, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju („Opracowanie serii szamponów naturalnych bez dodatku syntetycznych surfaktantów, szczególnie SLS i SLES”).

Staramy się rozwijać działalność firmy. Nasze plany powiększenia rynku sprzedaży oraz wprowadzania na kolejnych produktów dzielimy na moduły, które planujemy i realizujemy małymi etapami, tak aby w wypadku nieoczekiwanych trudności, struktura firmy się nie zachwiała.

Rynek na całym świecie staje się coraz bardziej wymagający. W jaki sposób radzicie sobie Państwo z konkurencyjnością?

MB: Rynek szwajcarski, z którym utrzymujemy kontakt, jest dla nas probierzem jakości i innowacyjności naszych produktów. Jest to rynek bardzo trudny i wymagający, ale dobre przyjęcie, z jakim spotykają się tam nasze produkty, daje bardzo optymistyczne perspektywy na ich wprowadzenie w innych krajach. Jeśli chodzi o jakość naszych produktów, nie mamy tutaj żadnych kompleksów – jest ona porównywalna lub nawet wyższa od podobnych produktów szwajcarskich. Nie bez powodu mottem naszej firmy jest „Polish passion and Swiss quality” – staramy się dawać klientom satysfakcję poprzez tworzenie dla nich najwyższej jakości produktów kosmetycznych, opartych na solidnych badaniach naukowych. Aby nie polec w walce z konkurentami, staramy się być innowacyjni w zakresie stosowanych technologii, a przede wszystkim skupiamy się na utrzymaniu pozycji lidera w dziedzinie badań naukowych na polu ekstrakcji produktów naturalnych.

Jakie są Państwa plany na przyszłość?

KW: Będziemy dalej rozwijać działalność naukową w dziedzinie naturalnych surowców i wprowadzać kolejne kosmetyki na rynek.

Rozmawiała Beata Jankowska

You May Also Like