Pobielane groby

Innowacyjność Nauka

Autostrady, drogi, linie kolejowe – krwioobieg gospodarki. Brak perspektyw rozwoju, nakłady na Naukę od ponad 20 lat na średnim poziomie krajów trzeciego świata, ostatnie miejsce w Europie. (http://tabaszewski.com.pl, Gazeta Wyborcza „Zabić Naukę to Zniszczyć Naród”).

Mamy dwa razy mniej naukowców na milion mieszkańców niż Węgry. Wydaliśmy miliardy na sprzęt i laboratoria, w których brakuje naukowców. Zapomniano  ludziach nauki, a bez nauki jesteśmy martwym organizmem. Zniszczono czteroletnią szkołę średnią, spłaszczono wymagania – zgubiono talenty. Zniszczono przedmioty ścisłe likwidując maturę i zabierając godziny przedmiotom ścisłym. Zniszczono szkolne laboratoria, zniszczono szkołę – bazę nauki. Młodzież chce emigrować, by uczyć się poza Polską. „Uruchomienie produkcji innowacyjnego toru powietrznego” to
projekt dotowany z Unii Europejskiej. Na ww. stronie znajdują się niektóre pisma do MEN, do Pani Premier Ewy Kopacz i do prezydentów miast. Przez pół roku daremne walczyłem o rozmowę, w celu zakończenia kolejnego etapu projektu, mającego na celu zamówienie dla 400 szkół pracowni mechaniki z unikalnym torem powietrznym. Wysyłałem już pisma, że upadek projektu będzie hańbą dla MEN i hańbą dla Rządu. Brak zainteresowania, a przez to odmawianie pomocy dla uruchomienia projektu „Szkolny Kopernik” to zabójcze działanie dla szkoły i nauki. Najgorsze w urzędach i ministerstwach jest urzędniczy oportunizm, brak wiedzy i patriotyzmu.

Polska Dolina Krzemowa EIT+

Bardzo liczę na zrozumienie Prezydenta Wrocławia Pana Rafała Dutkiewicza. To wspaniały prezydent, wiele projektów robi dla rozwoju Polskiej Nauki. By wykazać konieczność natychmiastowego wyposażenia szkół we Wrocławiu i okolicach w unikalną pracownię fizyki pokaże, że projekt EIT+ nie ma w tej chwili fundamentów i w najbliższym czasie upadnie. Dotychczasowe wydatki to 99 proc. funduszy unijnych. Aktualnie, aby dokończyć projekt trzeba będzie wykorzystać fundusze z gminy oraz uczelni. W ostatnim roku odnotowano stratę 1,5 mln zł. Za kilkanaście lat laboratoria EIT+ bez systematycznego dofinansowywania moralnie się zestarzeją. Wiele innych tak powstałych centrów naukowych po roku 2020 upadnie. Potrzeba przyszłych naukowców, ludzi z pasją. Panie Prezydencie, proszę zamówić te pracownie fizyki dla szkół Wrocławia i wokół niego. Liczne uczelnie i szkoły już je mają – są zachwyceni. Nie ma takich torów powietrznych na świecie, to polski wynalazek (patent europejski EP 1 764 319 B1). Liczę na Panią Minister Annę Zalewską. Po raz pierwszy od dziesiątek lat usłyszałem wypowiedź „będzie powiększona liczba godzin fizyki i historii”. Bardzo liczę na Pana Wicepremiera Jarosława Gowina, usłyszałem w wypowiedzi „będę się starał o zwiększenie nakładów na naukę”. Liczę na wszystkich Polskich Patriotów. To czy ja skończę jak Jacek Karpiński i będę zbierał złom, to nie ma znaczenia. Krzywda Polski, polskiej młodzieży, zdrada edukacji i nauki to jest tragedia. Na uratowanie projektu „Szkolny Kopernik” jest już niewiele czasu. Wierzę, że we wrześniu 2016 spotkamy się w 400 szczęśliwych szkołach z żywym, radosnym, twórczym eksperymentem. Odbudujemy laboratoria w szkołach, potrzebna jest tylko wola polityczna.

Krzysztof Tabaszewski

———————

Krzysztof Tabaszewski (http://tabaszewski.com.pl), Twórca wielu najlepszych na świecie pomocy dydaktycznych i konstrukcji toru powietrznego o niezwykłych możliwościach eksperymentalnych. Opiniowanego i rekomendowanego do wszystkich szkół w Polsce przez Polskie Towarzystwo Fizyczne, uczelnie, zespoły metodyków i szkoły średnie.